Midsommarhelgen i bilder

Under midsommarhelgen har jag varit iväg i sommarstugan tillsammans med familjen. Marsvinen fick inte följa med eftersom det var för kallt för dem att vara ute, som vanligt på midsommar alltså. 
 
I stugan åkte vi vattenskidor, fiskade, promenerade, spelade spel och plockade färska grönsaker till maten. Det hela var mycket trevligt. 
 
Blommande timjan - vacker och god :)
 
Jag skördade mitt livs största rädisa. Mums! Eftersom många frön 
inte grott fick denna  stor plats att breda ut sig.
 
Detta är morötterna jag hittade när vi kom hit första gången efter vintern. De satt alldeles för tätt och gallring blev ett måste.
 
På promenaden såg vi många fina blommor. Dessutom fanns många pollinerare, djur jag fått upp ögonen för det senaste året. Utan dem hade vi behövt pollinera alla naturens växter själva, och många arter skulle säkerligen dö ut.
 
Det här är inte någon av mina plantor utan en som växte vilt. Den verkade inte må dåligt över att ha fått så mycket hyresgäster. Faktum är att vissa växter till och med mår bra av att djur lever på dem. Djuren kan till exempel ge växte näring i form av avföring medan växten utsöndrar socker till djuret. 
 
 
Här fixar jag iordning ärtplantorna. När jag satte dem blandade jag massor av sorter och tryckte ned i jorden. Vissa av dem verkar ha varit av en högre sort eftersom några plantor nu sträcker sig över stödet i jakt på något nytt att slingra sig längs. 
 
Tack för mig!