Här kommer en liten bildvisning om hur man badar ett litet marsvin som Millan.

1:

Först fyller man den lilla gröna hinken med varmvatten. Bilden blev lite suddig men det är bara denna bilden som är.

2: Sedan häller man vattnet från den gröna hinken i baljan.

3: Nu är det dags att ta upp Millan ur buren.
4: Och låta henne känna på vattnet.
5: Nu sitter hon i vattnet och tänker kan inte vattnet vara torrare. Jag gillar inte att bada.
6: Nu blöter vi ner Lilla Millan på ryggen också.
7: Jag går och hämtar tvålen som luktar så gott.
8: Millan är nu både blöt och intvålad.Jag blir också väldig tvålig när Millan ska klättrar upp på mig samtidigt som hon blir intvålad.

9: Nu sköljer vi av lilla Millan tvålen.
10:  Balsan ska Millan också ha då blir hon riktigt gosig.
11:  Efter att jag har tvålat in henne med balsam så låter jag det verka ett tag. Sedan sjöljer jag av det. Sedan får hon lite beröm för att hon har varit så duktig och suttigt still.
12: Nu är Millan klar så jag tar upp henne.
13: Efter badet sätter jag henne i tälten med skotorkan brevid som blsning och värme. Sedan får hon sitta där tills hon är klar. Men just på den här bilden hade hon nästan torkat. Hur som hälst i timme senare är Millan ren, Har torkat, Luktar gott och det bästa av allt hon är riktigt riktigt gosig. Men stackars Molly har ju inte fått vara med på en ända bild. Så nu kommer en bild på Molly.  Nu hon sträcker på sig för att man ska komma åt bättre med att klia henne under hakan. Molly älskar när man kliar henne under hakan. Nu var det slut för denna gången Hej då!