Första sådden 2019

Idag satte jag de första fröerna. Jag vet att det är riktigt tidigt för vissa av dem, men jag töjer sätta fröer var 15:e dag från och med nu för att sedan utvärdera.


Det jag satte idag var:
  • LÖK
  • Chili
  • Grönkål
  • Paprika
  • Tomat
  • Salladslök
  • Physalisbär
  • Broccoli
  • Rödkål
Flera av dem mår nog bättre av att sättas senare, samtidigt tyckte jag att de inte hann växa sig tillräckligt stora förra året. 

Purjolöken står kvar sedan förra året, mest för att se hur den klarar det och det verkar gå fint. 

Även en del svartkål finns kvar ute. Med andra ord är det inga problem att överleva en svensk vinter på svartkål om man vill. 

Flower sprouten växte bra och mycket, men det blev inte så myclet sprouts att äta ändå. Som syns på bilden är de fortfarande väldigt små. Min plan är att låta dem sitta till det är dags att göra plats i landet för nästa generation. 

Den 9:e februari satte jag de allra första fröerna, vilket också var de första som jag någonsin vinterodlar. Det blir spännande att se resultatet! :D