Utplantering i grönsakslandet

I min iver har jag nu planterat ut de små kålplantorna, löken och satt morötter. Trots att det var bara 4°C inatt tror jag de kommer klara sig bra eftersom jag odlar med fiberduk. 
 
Jag började från vänster i trädgårdslandet med att sätta ut flower sprouts. Det bästa med att börja från vänster var att solen redan hunnit dit så att det blev varmt och behagligt för mig. 😊 

Jag grävde ett hål, fyllde det två gånger med vatten, lät vattnet sjunka ned och satte sedan ned plantan lite djupare än den suttit innan. 
 
Efter flower sproutsen var det dags för grönkålsplantorna som mamma sått alldeles för många av. Just av den anledningen satte jag flera på samma ställe så att vi kan skörda efterhand eller ta bort den svagare. 
 
Jag satte även ut broccoli, men den har jag inte förkultiverat själv utan köpt i butik.
 
Även svartkål hade vi köpt i butik. Jag tror inte jag har ätit det någon gång, men jag antar att det smakar ungefär som grönkål. Den som väntar får se (smaka).
 
Det sista vi köpte i butik var purjolök. Jag hade tänkt att köpa fröer till det, men det blev aldrig av. Därför var det tur att jag fick syn på dessa små grässtrån till plantor. Även här satte jag ned flera på varje plats ifall någon inte överlever. Vi fick så väldigt många i det tråg vi köpte så det var lika bra. 
 
Ruccolan jag förodlat inomhus har jag nu satt ut i landet. Den har på bilden varit med om 4°C och är kanske inte jättelycklig över det, men den ser ändå ut att leva, tycker jag. Hoppas, hoppas!
 
Till sist såg landet ut såhär, med pinnar till markering överallt. Längst till höger har jag satt lök och morötter i flera färger. Nu väntar det svåraste... att vänta. 😁