Det lilla växthuset är på plats

Och så kom värmen. Marsvinen har fått gå ut för första gången i år. Glada smaskade de i sig gräset. Dessutom höll vissa plantor på att krypa ur krukorna vilket sade mig att det var dags för utplantering.
 
Mumsan mumsar, Mysan utforskar det nya trädgårdslandet och Alice håller sig säker hos mig.
(Jag vill bara påängtera att jag håller noga koll på dem så att de inte äter något giftigt eller springer in under ett sätngt utrymme!)
 
Växthuset på plats...
 
 ... grundat med marsvinsbajs och sågspån samt odlingjord på toppen. 
 
I jorden sitter nu 2 gurkplantor ...
 
... 4 små, små gula paprikaplantor (plantan på första bilden är av F1 generation och på den andra av F2 generation. F1 generationen bildar den generation bra gurkor som man vill uppnå med korsning av flera olika sorters plantor. F2 generation är generationen som kommer efter den bra generationen. Den generationen blir ofta dålig. Fröna till F2 plantan tog jag från en jättefin gul paprika vi köpte i affären, medan F1-plantans frön är köpta. Det här ska bli kul att följa. Hoppas de överlever trots att de är så små.)... 
 
... samt Mr Avocado. Han har fått komma ut medan Mrs Avocado och Avocado Jr stannar kvar inomhus. Det ska bli kul att se om det blir någon skillnad. När jag tog ut plantan ur krukan såg jag att det var nästan mer rötter än jord i, så antaglien kommer rötterna ta chansen att breda ut sig ordentligt såvida plantan inte dör av köld under natten.